پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:10 - 1395/01/12

جنگ روانی "بی بی سی فارسی " علیه "فرمانده نیروی هوافضای سپاه "/ تصاویر

اخیرا "بی بی سی فارسی" اقدام قابل تاملی را انجام داد.

کارگرآنلاین: شبکه "بی بی سی فارسی" در تحلیل های مختلفی که در اخبار روز دارد، جمهوری اسلامی ایران را همواره آماج حملات خود  قرار  می دهد.

این شبکه فارسی زبان سلطنت انگلیس که مدعی بی طرفی در تحلیل رویداد های سیاسی است ، بارها در آنالیز اتفاقات منطقه غرب آسیا و به خصوص سوریه؛ دیدگاه هایی جانبدارانه را مطرح کرده است.

در 5 سال  اخیر شبکه خبری "بی بی سی فارسی" بارها در اتفاقات سوریه،  ایران را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرده و گزارش هایی  از سوی خبرنگاران این شبکه درباره موضوع سوریه پخش شده است.

زمان انتخابات  مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز شبکه خبری "بی بی سی فارسی" تحلیل های متفاوتی را داشت و این تحلیل ها با واکنش هایی در داخل کشور از سوی رسانه ها و برخی شخصیت ها همراه بود.



** جنگ روانی "بی بی سی فارسی " علیه  "فرمانده نیروی هوافضای سپاه "

اخیرا هم "بی بی سی فارسی" با  پخش سخنان سردار سرتیپ  "امیر علی حاجی زاده"  فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال آن بود تا اینگونه القا کند که بین سطوح مختلف نظام و به خصوص "دولت و سپاه پاسداران" اختلافات عمیق وجود دارد.



جنگ روانی بی سابقه





این شبکه ("بی بی سی فارسی ") با استناد به سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره اینکه مسئولان از طرف مقابل نترسند و توضیح مباحثی پیرامون نفوذ ، عنوان داشت : بین  "دولت و سپاه پاسداران" اختلافات عمیق در سطح اجرایی وجود دارد.

البته شبکه  "بی بی سی فارسی"  از دو تحلیلگر هم در این زمینه کمک گرفت و "دهدشتی" و "حقیقت نژاد" به عنوان کارشناسان مسائل ایران در استودیویی دیگر حاضر شدند و به تحلیل مسائل پرداختند که البته در سخنان این دو تحلیلگر هم به اختلاف عمیق "دولت و سپاه پاسداران" اشاره شد.



جنگ روانی بی سابقه

جنگ روانی بی سابقه





به نظر می رسد "بی بی سی فارسی" به دنبال سو استفاده از اختلاف سلایق موجود در کشور است ؛ لازم به توضیح است که اگر در بین مسئولین اختلاف دیدگاه و سلیقه وجود دارد به دلیل پویایی سیستم بوده و البته این اختلاف دیدگاه  در مجامع ملی و بین المللی با یکپارچگی رده های مختلف اجرایی کشور همراه است.

برای مثال حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" در سال 92 و 94 در دیدار با مسئولین ارشد سازندگی و اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمایت از پاسداران انقلاب تاکید ویژه داشت.
 


** رییس‌جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد/رابطه سپاه با "دکتر روحانی" بسیار خوب است

سردار سرلشکر "محمد علی جعفری"  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه اظهار داشت:  آقای رییس‌جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با ایشان نیز بسیار خوب و بر اساس حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب بویژه ضد انقلاب خارج‌نشین نمی‌توانند این رابطه را که از زمان جنگ تحمیلی برقرار شده، تخریب کنند.



**هماهنگی دولت و سپاه پاسداران در پروژه های اجرایی

البته اخیرا هم یک ارتباط عمیق بین دولت و سپاه در بخش اجرایی در افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ایجاد شد. حجت‌السلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور درباره رابطه سپاه  و دولت مبنی بر تعاملات  اقتصادی با اشاره به اینکه افتتاح فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است،  گفت: کار ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

علاوه بر این سپاه پاسداران یکی از نهادهایی است که همواره با همه دولت ها تعامل و ارتباط داشته و جنگ روانی شبکه سلطنتی انگلیس  علیه سپاه پاسداران و  فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، به منظور اختلاف انداختن در رده های مختلف اجرایی نظام جمهوری اسلامی بوده  که این یک اقدامی بوده که در گذشته هم انجام شده و نتیجه ای نداشته است.

البته در گذشته هم "بی بی سی فارسی" با کنار هم گذاشتن سخنان مسئولان ارشد اجرایی کشور تلاش می کرد تا نشان دهد بین مقامات جمهوری اسلامی ایران اختلاف عمیق وجود دارد که این اختلاف عمیق می تواند تبدیل به یک دشمنی شود که البته این موضوع مطرح شده تنها در حد یک گمانه زنی رسانه ای است.




جنگ روانی بی سابقه





این در حالی است که اختلاف نظر بین مسئولان یک موضوع طبیعی و نشان دهنده پویایی نظام جمهوری اسلامی بوده و البته آنچه که "بی بی سی فارسی" قصد تحلیل از آن را دارد مردود است ؛ چرا که در موضوعات مختلف وجود یک سیستم یکپارچه و هماهنگ در تصمیم گیری نشان می دهد ، مقامات جمهوری اسلامی در سطوح راهبردی،  اختلافی که "بی بی سی فارسی" مطرح می کند را ندارند.

سپاه و دولت یک تعامل قابل قبول در حوزه های مختلف با یکدیگر دارند و  ارتباط دوستانه  "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و "دولت یازدهم"  مورد تائید رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه نیز بوده است.  /باشگاه

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین